RTÜK'ten Sevda Noyan kararı: Üç kez program durdurma cezası

RTÜK, Esra Noyan'ın, “15 Temmuz kursağımızda kaldı, istediklerimizi yapamadık. Bizim aile 50 kişiyi götürür" sözleri nedeniyle yandaş Ülke TV'ye üç kez program durdurma cezası verdi

22 Mayıs 2020 Cuma 15:51
RTÜK'ten Sevda Noyan kararı: Üç kez program durdurma cezası

Gazete Emek- Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Ülke TV’de Esra Elönü tarafından hazırlanan “Arafta Sorular” programına konuk olan Sevda Noyan’ın, “15 Temmuz kursağımızda kaldı, istediklerimizi yapamadık. Bizim aile 50 kişiyi götürür. Ayaklarını denk alsınlar. Bizim sitede hala 3, 5 var, benim listem hazır” sözleri hakkındaki kararını verdi. RTÜK, Ülke TV'ye “program durdurma cezası” verdi.

RTÜK'e CHP kontenjanından seçilen İlhan Taşcı ile HDP kontenjanından seçilen Ali Ürküt, geçen hafta Başkanlığa başvuruda bulunarak skandal sözlerin cezasız kalmamasını istedi. Ülke TV'deki yayının, "Irk, dil, cinsiyet, sınıf, bölge ve mezhep farkı gözeterek toplumu kin ve düşmanlığa tahrik ettiğini” bildiren üyelerin bu talebi geçen hafta RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin'in toplantıya katılmaması nedeniyle sonuçsuz kaldı.

Ülke TV'deki sözlerle ilgili önce "Cezalandırılacak pozisyonda değiliz" diyen tepkilerin ardından "Yayın kabul edilemez" diyen Şahin'in, bu haftaki toplantıya katılmasıyla karar verildi. Üst Kurul, skandal sözler nedeniyle Ülke TV'ye üç kez programı durdurma cezasını oy birliği ile verdi.

YANDAŞA DÖRDÜNCÜ CEZA

Ülke TV'ye verilen cezayla birlikte yandaş televizyon kanallara son bir buçuk yılda verilen ceza sayısı dörde yükseldi. Bunun yanında muhalif televizyon kanallarına ise 36 ayrı kararla 11 Milyon TL ceza verildi.

RTÜK Üyesi İlhan Taşcı'nın hazırladığı rapora göre, Halk TV, Tele 1, KRT ve Fox TV’ye bu süreçte 28 kez idari para cezası verildi. Bu dönemde, Fox TV’de Fatih Portakal ile Ana Haber Bülteni’ne üç kez program durdurma cezası verildi. Halk TV’de yayınlanan Siyaset Kültürü programına iki, Medya Mahallesi’ne beş, Sözüm Var programına beş kez olmak üzere toplam 12 program durdurma kararına imza atan RTÜK, KRT’de yayınlanan Haber Merkezi’ne de iki kez program durdurma cezası verdi. Tele 1’de yayınlanan Ana Haber'e iki, Gün Başlıyor programına ise sekiz olmak üzere toplam 10 program durdurma cezası verildi.
Taşcı’nın raporuna göre, bir buçuk yılda ATV ve Ülke TV’ye en hafif 'ceza' olan birer uyarı, TGRT Haber’e ise bir kez idari para cezası verildi. İhlal iddialarına rağmen RTÜK tarafından TV Net, Kanal 7 ve A Haber’e hiç ceza verilmedi.

Anahtar Kelimeler:
RTÜKSevda Noyan15 Temmuz
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.